2010. március 21., vasárnap

Még egyszer a tűzdelésről

A tűzdeléssel (pikírozásnak is mondják) erősebb, alkalmazkodóbb palántát nyerünk.

A március elején elvetett magok nagyrésze kikelt. Néhány kényesebb paprika és paradicsom még várat ugyan magára, de van idő. Érdekes, hogy leghamarabb a San Marzano Lungo paradicsom kelt ki. ezeket már  korábban áttűzdeltem, és hétfőn vetettem a helyébe még ebből a fajtából, mert kevesellettem. 5 nap alatt ezek is kikeltek.

A fűszerpaprikák keltek ki leghamarabb, igaz ezek saját magok voltak. Ezeket most nem tűzdeltem egyenként pohárba, mint eddig, mert nem igazán van értelme. Ezekre úgyis kései felhasználásra van szükség, szárítani, savanyítani. Egy virágládába, kettesével, egymástól kb. 5 cm távolságra tűzdeltem őket.


A többi növényt poharakba ültettem át. Ültetés után egyszer beöntözöm fölülről, hogy a gyökérhez tapadjon a föld, aztán már csak alulról, a tálcába kapnak vizet. ezzel a palántadőlés megelőzhető. 

Aki tart a fertőzéstől, az ezt a beöntözést Bordóileves vízzel is végezheti. Később szoktak bordóileves, csalán és fokhagymaleves permetezést is kapni. Ebben az állapotban már nincs szükségük 20 fok körüli hőmérsékletre. Elég 16-18 fok is. Fóliába, üvegházba még nem kell kivinni, legalábbis éjszakára ne, mert még éjjel lehül a levegő nagyon.

1 megjegyzés:

  1. Tapasztalatom szerint - bármely paprikát - kettesével vetem, ill. ültetem majd a végleges helyére, így erősebbek lesznek, valamint több és nagyobb lesz rajtuk a termés.

    (A paradicsomot csak helykihasználás szempontjából párosítom, azon más pozitív jelet nem tapasztaltam a "párosvetés", ill. "-ültetés" terén)
    KM

    VálaszTörlés