2010. január 17., vasárnap

Kezdődik a palántanevelés

Azt hinné az ember, hogy még nem lehet vetni semmit ilyenkor. De vannak olyan növények, amiknek el lehet vetni a magját.
Ilyen a zeller, amit palántákkal szaporítanak. A palántaneveléshez sok idő kell, mivel még a legoptimális körülmények között is lassan csírázik és kel ki a magja. Akár 3 hétig is elhózódik a kelés. Házi termesztési viszonyok között több időre is lehet szükség, mert nem biztos, hogy minden feltételt tudunk biztosítani a palánták számára. gy is májusban, a fagyveszély elmulásakor ültethető ki.

A vetéshez sima virágföldet keverek össze homokkal és perlittel. Virágládába vetem a magokat, és ablakpárkányra helyezve nevelem őket. A ládában elegyengetem a földet, lelapogatom aegy falappal. Egy háromszögletű léccel árkot készítek a magnak. A zeller nem kerülhet mélyre, maximálisan 0,5 cm lehet a takaró föld.

A magokat nem túl sűrűn ebbe szórom, majd egy fújóval langyos vízzel megpermetezem. utánna vékonyan lefedem, és tömörítem egy lécdarabbal a földet. A takaró földnek a maghoz szorítása fontos, mivel így könnyebb a csírázás.
Ebben az évben Edward fajtát vetettem, ennek nincsennek oldalgyökerei, mint a tavalyi Hegykői fajtának.



A növényházba szánt paprikák nevelését is ilyenkor szoktam kezdeni.
Sok növényre nincs szükségem.

  • 10 tő fehér paprika, Tizenegyes fajta.


  • 4 tő Kofa F1, szép hosszű, csípős zöldpaprika.


  • 4 tő Rekord erős, zöldpaprika.


  • 4 tő Csipke zöldpaprika.

Hasonlóképpen készítem el a földet, mint a zeller esetében. A magokat 2-3cm-re teszem egymástól,  permetezem és fedem a vetést. A kelés segítésére üveglappal lehet fedni a ládát. A keléshez a paprikának 20-22 fokra van szüksége. Nem szabad a talajfelszínt kiszáradni hagyni.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése